2 Ocak 2011 Pazar

Overlok Makinesiz Penye Dikimi..

Elastik bir kumaşı normal bir dikiş makinesinde dikmek isterseniz muhtemelen sonucu atlayan dikişler ya da büzüşen bir kumaş olacaktır. Burda dergilerinde jarse kumaşı normal makinede dikmek çok kolay gibi anlatılsa da iş pratiğe dökülünce hiç de öyle olmuyor. Belki de sadece ben beceremedim. Her türlü makine iğnesi ve dikiş şeklini denememe rağmen sonuç hep hüsran oldu. Ama dikeceğiniz penye tarzı kumaşı biraz kalınca ve tok olanlardan seçerseniz, o zaman istediğiniz sonucu alabilirsiniz. Bu elbisenin kumaşını biraz tokça bir penye kumaştan seçmiştim. Bu tür kumaşı dikerken düz dikiş muhtemelen atlamalarla sonuçlanacaktır ayrıca düz dikiş esnemeyeceği için ilk giyişinizde dikişler patlayacaktır. O nedenle zigzag dikişi seçmelisiniz. Dikiş eni 3, dikiş boyu 2,5 civarına ayarlanmalı. Dikişe başlamadan önce, elbiseyi biçtikten sonra kalan işe yaramaz bir parçasında doğru ayarı bulana kadar denemeler yaparsanız, asıl kumaşınız heba olmaz. Yine alt ve üst dikişlerde bolluk ya da gerginlik tespit ettiğinizde makinenizin gerginlik ayarını doğru ayarı bulana dek yarım ölçü olmak üzere arttırın ya da azaltın.

Yukarda gördüğünüz modelde (Burda 2009/7) göğüs altı dikişi daha bolca büzgü içeriyordu. Ama kumaşım biraz kalınca olduğu için gerekli dökümlülüğü sağlayamayacağımı düşündüm ve modelin robadan itibaren olan kısmını daha dar kestim. Yakada da bolluk olduğu için yakanın alt ortasını küçük bir dikişle "V" yakaya dönüştürdüm. Aşağıda orjinal halini görebilirsiniz.


3 yorum:

Fatma dedi ki...

Merhaba acemi terzi,
Blogunuzu acemi şeften takip ediyorum.
Bende kendimce dikiş dikiyorum. Esnek kumaşın dikimi konusunda bir tavsiyem olacak. Dikişi dikeceğiniz hat boyunca ince kalıp kağıtlarından koyup kağıdın üzerinden dikerseniz kumaş esnemez.
Sonrasında kağıt çıkıyor.Kolay gelsin.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Fatma çok teşekkür ederim önerin için. Keşke önceden bilseymişim, çok zorlandığım zamanlar oldu çünkü. Ama artık overlok makinem var, büyük rahatlıkmış. Sevgilerimi yolluyorum.
Esra

merve ç. dedi ki...

ben uzun zamandr seni severek izliyorum ve bayılıyorum postlarına,bende henüz başladı yazmaya...
senide beklerim henüz yeni başladığım bloguma..
sevgiler

http://bad-tinkerbell.blogspot.com/