27 Aralık 2010 Pazartesi

Acemi Şef'ten merhaba...

Acemi Şef'ten merhaba hepinize... Uzun bir zamandır aranızda yoktum, artık pasta vs. yapmak benim için sadece sipariş aldığımda yaptığım bir işe dönüştü. Yeni denemeler yapmaya hala devam ediyorum ama yemek yayınlama hobim yerini uzun zamandır dikişe bıraktı. Çocukluğumda annem çok dikiş dikerdi, ben ve kardeşim ise kalan kumaşlardan bebeklerimize kıyafetler dikerdik. Dikişe merakım taa o yıllara dayanıyor. İlk amatörce diktiklerim ise üniversite yıllarıma dayanıyor. İlk diktiğim beyaz bir etekti, bir kıyafet balosu için hemşire kılığına girecektim ve beyaz eteğim yoktu. Anneanneciğimin o güzelim antika dikiş makinesinin başına oturunca anladım ki ben bu işten inanılmaz zevk alıyorum. O yıllardan beri arada tek tük diktiklerim oldu, arkasından ilk bebeğime hamile kalışımla onun oda takımlarıyla dikiş merakım geri döndü. Son iki yıldır ise kendi kendimi geliştirmeye çalışarak hobimi sürekli hale getirdim. Hala diktiklerim göz dolgunluğu bilgilerinden ibaret olsa da, ben bu işi çok sevdim ve geçtiğimiz yaz neredeyse sadece kendi diktiklerimle yazı geçirdim.

Dikişe merak saldığımdan beri pek çok da blog keşfettim, herkesin yazılarını tek tek sonlarına kadar okuyup, öğrenebileceğim tüm püf noktalarını özümsemeye çalıştım. Hala dikişte çok amatörüm ama gittikçe diktiklerim daha çok hazır gibi olmaya başladı. İlk diktiğim kıyafetlerimin komediliğinden yavaş yavaş sıyrıldığımı hissediyorum, diktiklerimi söküp tekrar tekrar diktim, internette bulabildiğim her videoyu izledim, bulabildiğim tüm dökümanları topladım. Şimdi öğrendiklerimi sizlerle paylaşıp dikiş tekniğimi daha da geliştirmek istiyorum. Hala çok yolum var, ama artık bu işten gittikçe daha çok zevk alıyorum ama hala Burda dergilerinin açıklamalarını okurken bulmaca çözüyormuş gibi hissediyorum.


Bundan sonra Acemi Şef değil acemi bir terziyim, blog dünyasının başka bir kapısını aralıyorum, tekrar merhaba hepinize...

15 yorum:

Küçük Kız dedi ki...

e hayırlı olsun o zaman :) ne tesadüf, ben de yakında işi bırakıp evde oturmaya başladığımda dikiş öğrenmeyi planlıyordum, artık senin öğrendiklerinden ben de bişeyler kaparım inşallah;)
şimdiden başarılar!

ayseyaman dedi ki...

Acemi şefim :) seni buralarda yeniden gormek cok güzel..cogu blogda sipariş üzerine yapılan pastalar dışında zaten yeni biseyler görebilmek çok zor, bu yüzden yeni yapılan yeni geliştirilen tüm hobilere sonsuza kadar acığım takipteyim...bize harika dikişler sunacağına eminim...
benim annemde eskiden cok dikerdi, oturma odasına kurar makinasını tata tata diker TVde izlediğimizden bişey anlamazdık, bide of ne pis iş her yer iplik diye şikayet ederdi...Burda kalıplarını en zor matematik sorusu gibi cozduğumuz günleri de hatırlıyorum...ama sonuç her zaman çok güzel olurdu...kumaş model seçimi vs..gerçekten zevkli..güzel olan herşey gibi dikişte çok emek istiyor...sana bol dikişli günler dilerim...özlemişim seni...sevgiler gönderiyorum....

aylin dedi ki...

Aramıza hoşgeldin canım... Benim pasta sonrası dikiş deneyimim 4 yılı buldu. Önce dikiş kursu, sonra modelistlik... Bu işsten en karlı çıkan ise benim cadı oldu tabi... :) Ben de açmayı düşünüyordum bir dikiş blogu... Sen vesile olursun belki... :)))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Küçük Kız,
Umarım yardımcı olabilirim, daha profesyoneller blog açıp bizlerle püf noktalarını paylaşsa çok daha güzel olur değil mi? Teşekkür ederim yorumun için.

Ayşeciğim seni burada da görmek çok güzel. Bu sene kulaklarını çoook çınlattım ben senin. Yeni arkadaşlarım bana ne güzel pastalar yaptığımı söyledikçe ben de onlara senin blogunu gösterdim, beni bir şey sanmayın, asıl güzellik burada diye. Renkleri kullanışın, elinin düzgünlüğü hepsinin takdirini kazandı. Annene katılıyorum hatta annem gibi konuşuyormuş; annem de derdi bu dikiş ne pis iş diye. Şimdi de ben etrafı ipe kumaşa boğuyorum. Yakında sen de başlarsan şaşırmam zira bu iş annelere özenmede yatıyor. Çok öpüyorum, sağol canım.
Aylinciğim düşünme hemen aç bir blog, hatta yalvarabilirim bile. Bu işin detaylarını paylaşan çook az. Dikiş kursunda öğrendiklerinden ipucu istesem çok olur muyum? Hala kafamda binlerce cevapsız soru var. Zaman zaman annemden skype aracılığıyla yardım istesem de olmuyor :( Sonuçta o da dikiş kursuna gitmemişti hiç. Türkiye'ye döner dönmez ben de gideceğim bir kursa inşallah. Ama dönene kadar yardımların olsa fena mı olur yani? Ayrıca kızını nasıl süslediğini de görmeyi çok isterim. Seni çok öpüyorum, sağol canım desteğin için.

suna dedi ki...

Ablacım yeni bloğun hayırlı uğurlu olsun:) sende bu beceriklilik ve bu azim olduktan sonra daha ne bloglar açarsın:) yalnız birşey dikkatimi çekti fazla mütevazisin, aslına bakarsan amatör olmaktan çıkıyorsun çok az kaldı farkında değilsin:) yaptığın herşeyin en iyisini yapmasan için rahat etmez zaten :) yakınlarda olsaydım bu azmine bol bol katkıda bulunurdum emin olabilirsin:)böyle sanal da olsa senden birşeyler görmek çok güzel:)
yazan:kardeşin:)

Pınar dedi ki...

Esra abla yeni bloğun hayırlı olsun :) çok sevindim çok. İyi bir ev hanımının sahip olması gereken tüm meziyetlere sahip olduğun için okurların senden çok şey öğreneceklerinden emin olabilirler.
Mutfak konusunda çok beceriksiz olmama rağmen diğer paylaşımlarını zevkle takip ediyordum... herşeyden önce sen anlatıyordun çünkü :)
Dikişle birlikte işin içine moda girecek şimdi daha bir zevkli hale gelecek. Çok çok öpüyorum seni.
Sevgiler...

ernur dedi ki...

yeni blogun hayırlı olsun esracım :)
tatlı ilkoşa opücükler :)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sunacigim ablan oldugum icin beni boyle gormen normal :) Yine de coook tesekkur ederim, ne iyi yapmis da annem seni dogurmus bana :)) Ayrica hevesin ve destegin icin cok sagol, ne yapsam arkamdasindir zaten :) Kardeslerarasi ilan-i aska bakmayin arada biz de didisiriz :))))

Pinarcigim, oteki kizkardesim cok sevindim yorumunu gorunce. Demek Suna soyledi hemen :) Cook heveslidir :)) Sagol canim benim guzel sozlerin icin. Cook mutlu oldum. Yeni yilda sen de cook mutlu ol insallah!

Ernur cook sagol, optum bile! :)

Nisamu Style dedi ki...

Esracığım yeni bloğun hayırlı olsun canım:)seni bir süredir merak ediyordum.Ben bebek kokusundan (songül67) senin yaptığın güzel pastaları görerek şekker hamuruna heves etmiştim.Kızıma doğum günü pastalarını kendi elimle yapmıştım.

Bende blog dünyasındayım kısa bir süredir, bloğuma beklerim canım.

http://wwwnisamublogcucom-nisamu.blogspot.com/

Seni ve ilkeyi öpüyorum..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Songülcüğüm seni burada görmek çok güzel. Blogunda dalmış gitmişim, çok renkli olmuş. Öpüyorum seni.
Esra

aylin dedi ki...

Esracım, ne zaman istersen sorabilirsin, skypeden eklemek için özel mesaj at istersen...(mailim vardı sende) Bana Burda yetmedi bir noktadan sonra, onların modellerine bağlı kalamadım. O yüzden üstünü modelistlik ile cilaladım. Tavsiye ederim, çok özgürleşiyorsun... Selin'in resimlerini koymak lazım esas... En son, yılbaşı kostümü Denizkızı Ariel yaptım onu... :)))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Aylinciğim özellikle kostüm yapımını paylaşsan ne kadar çok insana yardımı dokunurdu. Ben senin peşini bırakmam blog açana dek. Görmeyi çok isterim, seni ekleyeyim o zaman ;)
Öptümm!

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Esra merhaba. yeni blogun hayırlı olsun öncelikle... bende bu günler dikiş-geri dönüşüm vs.

10marifet.org sitesini takip ediyorum bu aralar. kursa gitmemişsin anladığım kadarıyla... nasıl oturup dikmeye başladın o zaman? makinenin markası nedir? yani bende nereden başlayacağımı bilemiyorum. ne yapmam lazım bu konuda?

yeni meleğini de Allah hayırlısıyla tamamına erdirsin:)

ayseyaman dedi ki...

Sen de sağol canım :)
Şimdi eşeğin aklına karpuz kabuğu getirme Acemişefim :)
Ben aslen tekstil teknikeriyim. Örme kumaş desinatörlüğü, kalite kontrolculuk, son olarak da müşteri temsilciği yapmıştım...(bu arada CVmi de yazmis oldum sana :)
Amerikaya gelince ilk moda okullarına yazılmak istemiştim, ingilizce engeline takıldım sonra da ver elini pastacılık...nerden nereye...
şimdilik düşünmüyorum dikişe başlamayı, önce bir halledeyim pastacılığı iyice ögh gelsin belki ondan sonra...
hobiler güzel şey gerçekten..
sen de harika şeyler dikmişsin, hepsi için buradan ellerine emeklerine sağlık diyorum...
çok öptm

Rengarenk dantel dedi ki...

ayyy hayırlı olsun. ben iki blogunada bakarım hergün. takim manasında :)